Multidimensional Content Strategy: A Plan for Dodging the Oncoming Train

slideslive_5_startupshow2012logo

PLAY

By Noz Urbina Sep 20, 2015, WebExpo, Prague, Kino Lucerna

The conceptual model of 4D content is one that takes into account not just the length and width of a content asset, but looks at ‚depth’ (related content, social layers, ‚drill down’) and ‚time’ (dynamic, contextually-relevant and personalised content). It is a model to support adaptive content personalisation on any device or channel. Our audiences are ever more adept at ignoring us on an ever growing number of channels. We are still reeling from the surge of mobile devices in all their many forms, but we can see wearable technologies and augmented reality bearing down on us like a freight train. To respond we must rethink how we work with content at a undamental level. The world is four-dimensional place (length, width, depth and time), but we were raised and trained to think of content as flat, 2D deliverables. How can we actually create and deliver content for everyone and no one at once? How can we create words and images like Lego that can be dynamically built into relevant and valuable content for the right person and the right context? How can we do all this coherently, without the train hitting us and smashing our messages into a fragmented mess? By changing our mindsets, and adopting a content strategy that can support today’s content initiatives. Join this session and take the first step in the right direction.

Noz UrbinaNoz Urbina je celosvětově uznávaný expert na obsahové strategie, konzultant a lektor se specializací na multikanálové obsahové projekty zaměřené na marketingovou a technickou komunikaci. Je spoluautorem knihy „Obsahová strategie: Propojení byznysu, značky a přínosů“. Od roku 2000 poskytuje své služby organizacím ze seznamu Fortune 500 i malým a středně velkým podnikům. Noz pomáhá organizacím odlišit se prostřednictvím obsahu a přitom ušetřit peníze. V roce 2013 Noz založil poradenskou společnost Urbina Consulting. twitter / linkedin

Text by WebExpo 2015

Advertisements
Příspěvek byl publikován v rubrice Internet se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s